typowe usterki - nietypowe rozwiÄ…zania
Trudny rozruch ciepłego silnika TDI.
Problem dotyczy silników TDI z grupy Volkswagen Audi Seat Skoda.
Poranne odpalenie silnika, nawet przy największych mrozach, nie stanowi żadnego problemu, natomiast dobrze rozgrzany silnik, odpala dopiero po długim "kręceniu" rozrusznikiem, czasami więcej niż 5 sekund.
Usterka ta z czasem jest coraz bardziej uciążliwa.
űle zdiagnozowana staje się przyczyną niepotrzebnego i kosztownego remontu pompy wtryskowej (w silnikach VP) lub wymiany pompowtryskiwaczy (w silnikach PD).
PrzyczynÄ… problemu jest tzw. "mapa rozruchowa" w sterowniku silnika.
Producent zabezpieczył w ten sposób motor przed pracą z prędkością poniżej 300 obr/min, dla ochrony dwumasowego koła zamachowego.
Koszt zmiany "mapy rozruchowej" jest mniejszy niż np. wymiana akumulatora, i jest pewność, że ten problem już nigdy się nie pojawi.
Zmiana polega na przeprogramowaniu sterownika silnikowego.
Poranne odpalenie silnika, nawet przy największych mrozach, nie stanowi żadnego problemu, natomiast dobrze rozgrzany silnik, odpala dopiero po długim "kręceniu" rozrusznikiem, czasami więcej niż 5 sekund.
Usterka ta z czasem jest coraz bardziej uciążliwa.
űle zdiagnozowana staje się przyczyną niepotrzebnego i kosztownego remontu pompy wtryskowej (w silnikach VP) lub wymiany pompowtryskiwaczy (w silnikach PD).
PrzyczynÄ… problemu jest tzw. "mapa rozruchowa" w sterowniku silnika.
Producent zabezpieczył w ten sposób motor przed pracą z prędkością poniżej 300 obr/min, dla ochrony dwumasowego koła zamachowego.
Koszt zmiany "mapy rozruchowej" jest mniejszy niż np. wymiana akumulatora, i jest pewność, że ten problem już nigdy się nie pojawi.
Zmiana polega na przeprogramowaniu sterownika silnikowego.