typowe usterki - nietypowe rozwiÄ…zania
Przepływomierz - konwersja na czujnik ciśnienia doładowania
Przepływomierz, to niezwykle awaryjny element osprzętu silnika.
W większości układów wtryskowych silników diesla, decyduje o ich mocy. Psuje sie powoli i często jego awaria mylona jest z awarią turbosprężarki. Jedynym pewnym rozwiazaniem jest wymiana tego czujnika na nowy. Jednak nowy psuje się ponownie. Koszty napraw sumuja się i nie są niskie.
Silnik jednak wcale nie musi korzystać ze wskazań przepływomierza aby mieć swoja moc. Równorzędnym dla niego, może być sygnał z czujnika ciśnienia doładowania. Ten czujnik mierzy ciśnienie w układzie dolotowym, a sterownik może do tego dopasować ilość paliwa potrzebną do osiągnięcia optymalnej mocy.
Robiąc kilka zmian w programie sterownika silnikowego, można zrobić tzw "konwersję" i pozbyć się problemów związanych z psującym się przepływomierzem.
Usługa nazwana tu "konwersją" jest tańsza od samego przepływomierza, a gwarantuje że problem już nigdy się nie pojawi.
W większości układów wtryskowych silników diesla, decyduje o ich mocy. Psuje sie powoli i często jego awaria mylona jest z awarią turbosprężarki. Jedynym pewnym rozwiazaniem jest wymiana tego czujnika na nowy. Jednak nowy psuje się ponownie. Koszty napraw sumuja się i nie są niskie.
Silnik jednak wcale nie musi korzystać ze wskazań przepływomierza aby mieć swoja moc. Równorzędnym dla niego, może być sygnał z czujnika ciśnienia doładowania. Ten czujnik mierzy ciśnienie w układzie dolotowym, a sterownik może do tego dopasować ilość paliwa potrzebną do osiągnięcia optymalnej mocy.
Robiąc kilka zmian w programie sterownika silnikowego, można zrobić tzw "konwersję" i pozbyć się problemów związanych z psującym się przepływomierzem.
Usługa nazwana tu "konwersją" jest tańsza od samego przepływomierza, a gwarantuje że problem już nigdy się nie pojawi.