Nowości
EDC17 i MED17.X.XX
Nowe układy wtryskowe zasilające silniki "DIESEL" VW Audi Seata i Skody czyli:
EDC17CP04 (np:A5 3.0 TDI)
EDC17CP14 (np: Q5 2.0 TDI-CR)
oraz silniki "OTTO" VW Audi Seata i Skody czyli:
MED17.5.5 (ALTEA 1.4 TSI)
MED17.5 (np: TT 1.8 TFSI)
MED17.1 (NP:Q5 2.0 TFSI)
MED17.5.20 (np: GOLFVI 1.4 TSI)
spowodowały niezłe zamieszanie na "rynku" tuningowym. Chyba po raz pierwszy na rynku samochodowym, pojawił się w ECU "podpis elektroniczny" który miał zapewnić gwarancję "nietykalności" programu sterownika silnikowego. Podpis chroniony prawem, a z prawem wszyscy wiemy że sie nie igra;-) To co wydawało się nie do zrobienia, okazało się prostsze niż wszyscy przypuszczali. Legalna zmiana oprogramowania w tych sterownikach, wraz z wiosną 2009 roku, zawitała pod strzechami Polskich firm tuningowych, i stała się faktem.
EDC17CP04 (np:A5 3.0 TDI)
EDC17CP14 (np: Q5 2.0 TDI-CR)
oraz silniki "OTTO" VW Audi Seata i Skody czyli:
MED17.5.5 (ALTEA 1.4 TSI)
MED17.5 (np: TT 1.8 TFSI)
MED17.1 (NP:Q5 2.0 TFSI)
MED17.5.20 (np: GOLFVI 1.4 TSI)
spowodowały niezłe zamieszanie na "rynku" tuningowym. Chyba po raz pierwszy na rynku samochodowym, pojawił się w ECU "podpis elektroniczny" który miał zapewnić gwarancję "nietykalności" programu sterownika silnikowego. Podpis chroniony prawem, a z prawem wszyscy wiemy że sie nie igra;-) To co wydawało się nie do zrobienia, okazało się prostsze niż wszyscy przypuszczali. Legalna zmiana oprogramowania w tych sterownikach, wraz z wiosną 2009 roku, zawitała pod strzechami Polskich firm tuningowych, i stała się faktem.